cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
May2017
Newbie
294 Views
Message 1 of 4

Re: Price increase no notification

Hi all,

 

I havenʻt received the price increase email notification again (last year it was the same). I only found out once I was billed for much higher price than the normal monthly bill. I contacted BT but didnʻt get any help, they keep saying that they sent the email. Even after resending it I donʻt receive the email, now I canʻt even cancel my contract with BT because I didnʻt take action on something that I was not made aware of. How can I solve this problem? Iʻm really frustrated with BT!!!

0 Ratings
Reply
3 REPLIES 3
Distinguished Sage
Distinguished Sage
270 Views
Message 2 of 4

Re: Price increase no notification

If you ring UK customer services on 0800 800 030, you may be able to negotiate a better deal which will cancel out any price increase.

-Richie-
Expert
256 Views
Message 3 of 4

Re: Price increase no notification

If it happened once before, why not change your preferred method of communication to letter ? so any further increases you'll recieve mail in the post, rather than an email.

If you do prefer to stay email, then add btcomms@info.bt.com to your address book to make sure emails always get to your inbox. 

200 Views
Message 4 of 4

Re: Price increase no notification

Same issue here.

I have paperless billing, I don't know if that makes a difference to this but I'm sure I didn't receive any notification in the post, and no notification by email.

I have this in my October bill, but this is the first time I'd heard anything about it. The first I realised was this months bill after I logged into BT to check something else.

"We've refunded what you paid in advance up to 2 Oct 2018 and recharged you at the new price
Broadband and Calls W16 Sep-2 Oct 18 £ 1.41
Refund: Broadband and Calls -£ 28.33 W16 Sep-2 Oct 18
This is a refund of the price of your Package which you paid in advance up to 2 Oct 2018
Broadband and Calls £ 29.74 W16 Sep-2 Oct 18
This is the cost of your Package up to 2 Oct 2018 at £52.49 a month."

My discount is £19.50, so it's like they've charged me at the new price plus £1.41 for some reason that month?
October being £34.40 (increase I wasn't told about plus ?)
November is £32.99 (new increase)

It's not like it's a lot of money, but not being told about it then charging me more than the price rise for one month is a bit...well. Irritating 😛

(And, going through my account I can't seem to find a section for communication preferences - if anyone can point me in the direction of those that'd be good!)

0 Ratings
Reply